søndag den 26. september 2010

De sad bare dér; og det gjorde vi også:

PICgoogle.com

Hej.
Det er ved at være et par dage siden, hva?
Jeg er frygtelig dårlig til at komme forbi for tiden. 
Men jeg har altså mappet mord i sytråd på skolen, og arbejdet hele weekenden. 
Jeg var overordentligt beruset i torsdags og til en fantastisk koncert med Vi Sidder Bare Her på Mungo Park her i Kolly i går aftes. 
Improviseret spoken word til fantastiske toner.
Kolding har i weekenden holdt en hel festival til ære for Jørgen Leth her i weekenden, som indlededes i torsdags med et foredrag af bl.a. Jørgen Leth om demens, oppe på Designskolen.
Og i går havde Leth så taget sine musikalske venner med ned på teateret.
Ud over Mikael Simpson og Frithjof Toksvig - de resterende 2/3 dele af konstellationen - var blandt andet den allestedsnærværende Henrik Vibskov med på trommer. 
Lige præcis Vibskov var jeg faktisk til seminar ved for et par fredage siden. 
Han var på skolen for at fortælle om alt andet end mode.
Han er facinerende.
Vi Sidder Bare Her var facinderende. 
Jeg havde det som om jeg sad hjemme i nogens stue, og ikke på et trappetrin foran caféscenen på Mungo Park.
Hør dem på linket ovenover, og lig i fosterstilling. 
Se dem live hvis du får muligheden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ved du også har noget at sige!