mandag den 5. april 2010

Jeg er ikke det nye sort.

Puha, dette indlæg har været længe undervejs.

Jeg startede med at blogge midt i september 2008. Det var fordi jeg var blevet små-afhængig af blogs som Mode Med Mere, Clamour4Glamour og Acie's Amerikanerliv. Jeg syntes det var lidt hyggeligt, det hele. Jeg har aldrig haft store ambitioner, og jeg kommer sgu nok heller aldrig til at få det.

Jeg fik lidt ondt i maven af det HER indlæg. Det er uigenkendeligt et symbol på at det ikke bare er hyggeligt længere. Jeg orkede ikke at blive én i rækken af debatterende bloggere i kommentarfeltet, så derfor har jeg endelig taget mig sammen og skrevet dette indlæg til mine 50+ læsere. For det handler om kort sagt om mine personlige holdninger til blogging-eventyret.

Jeg er ikke det nye sort. Og det bliver jeg heller aldrig. Jeg hedder Sidsel, jeg er 22 år og jeg gider kort sagt ikke bruge aaalt for meget tid på at fundere over hvad jeg skal poste på bloggen, hvor mange det appelerer til, og om mulige læsere har lyst til at komme tilbage igen.
Jeg bor og studerer i Kolding (på Designskolen, institut for Kommunikation, Interaktionsdesign - rigtig dejligt nørdet!), og bruger for meget tid på at glo ind i min MacBookPro - fordi her sgu ikke altid er så skide meget andet at tage mig til. Jeg er med andre ord usandsynligt almindelig, og til dels også uinteressant. Jeg kunne bruge tiden på at blive uhyre interssant i blogverdnen, og arbejde hård for min læser. Tag ikke fejl, jeg syntes det er super fedt når andre bloggere gør et suverænt stykke arbejde - og jeg syntes at bloggere som de tidligere nævnte, samt andre favoritter som Kia, CharlotteD, Presenting-pigerne og mange andre, fortjener deres plads på "blog-toppen", hvis man kan kalde det dét.
Jeg bliver led og ked på deres vegne, når der i tidligere nævnte indlæg bliver stillet spørgsmålstegn ved deres ret til at deltage i events, modtage gaver mv. i forhold til en forholdsvis uerfaren blogger. (Det skal lige tilføjes at jeg ikke er bekendt med den blog som pigen der har skrevet gæsteindlægget, til dagligt skriver.)
Forfaen hvor er vi blevet smålige hvis vi forventer instant opmærksomhed, bare fordi vi har en underlig fetish, hvor vi tager DKBN-billeder af os selv og vores H&M-tøj hjemme på kollegieværelset, skriver om den samme Wang-taske/Acne-sko/McQueen-kjole, køber billig neglelak og highstreet-toppe på engelske webshops, og skriver om det hver aften på internettet, når make-up'en er vasket væk, håret er slasket og patterne hænger.

Jeg har aldrig selv fortalt min familie og mine venner at jeg blogger. Jeg ved egentligt ikke rigtig hvorfor. De, som ved jeg har denne blog, er dem som på en eller anden vis selv har fundet frem til den, eller har hørt om den fra andre som har læst den.
Jeg regner ikke med at skulle tjene events, gratis ting, eller anden omtale via min blogging. Forstå mig ret, jeg ville bestemt heller ikke have noget imod at blive inviteret til events, modtage creme-prøver osv, men det er BESTEMT ikke mit mål.

Jeg syntes sgu egentligt bare det er lidt hyggeligt at lave gifs med mit nye hår, praise min nye Essie-lak fra ebay, poste youtube-videoer, men mere eller mindre dårligt musik og billeder af en stiv Lindsey Lohan(I LOVE HER). Hvis der er reklamepotentiale i det? - COME TO MAMA! - ellers, so be it.
Og jeg fortsætte lidt endnu. Med at poste hverdagens finurligheder, drømmerier og andet mistænkeligt. I hvert fald indtil jeg begynder at få brækfornemmelser over det. For så stopper jeg sgu. Det gør jeg.

Jeg er ikke det nye sort. Og det bliver jeg heller aldrig. Tak fordi du læser med, kommenterer og giver din holdning til kende. Det er jeg rigtig glad for. Det er det der betyder noget. At du gider følge med i den smule af mit almindelige liv, jeg beskriver her på bloggen. Det betyder rigtig meget. Men vi har jo altså også et rigtigt liv, som vi dog skal huske at sætte mest pris på.
Og i mit tilfælde har bloggingen altså ikke så meget indflydelse dér.

Jeg håber du stadig har lyst til at komme tilbage (Lefle, lefle:)

//S

Just a few thourghts on blogging... Only in danish... :)

8 kommentarer:

  1. Er ret enig - jeg tror også at rigtig mange bloggere er her for at få instant fame, og en masse gratis ting, og sådan fungerer det bare ikke. De bloggere som har et ton af læsere, bruger også tydeligvis rigtig meget af deres tid på layout, billeder og outfits. Det gider jeg ikke altid, og derfor kan man ikke forvente at folk gider at bruge så meget tid på at se på en, som de gider på dem. At blogge skal vel heller ikke være for opmærksomheden, og det er det jeg godt kan lide ved din blog, den er som en personlig lille scrap-bog, som vi andre får lov at kigge med i :)

    SvarSlet
  2. Præcis! Jeg syntes næsten det begynder at blive pinligt at være blogger, når der pludselig er så meget fokus på på de "benefits" nogle få - dedikerede bloggere - får, i forhold til andre, helt nye, og knapt så dedikerede bloggere får.
    Og tak for de fine ord, og fordi du som jeg forstår bloggen som et frirum. HIGH FIVE:)

    //S

    SvarSlet
  3. Jeg har kun en ting at sige: Amen! Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Så hep!

    Mvh
    Mette

    SvarSlet
  4. Gu er du så det nye sort. Du er cool og sej!!

    Fedt indlæg. Tak for din opbakning. Jeg er sgu ikke født på nogen top.. :)

    God mandag,

    Kia.

    SvarSlet
  5. Haha - gu er jeg sej! Syntes bare jeg trængte til at pointere, at blogging ikke bare er et ræs, men en hobby, et lille hjørne, et fristed.
    Har masser af respekt for det arbejde du - og de andre "frontløbere" - ar lagt i jeres bloggingeventyr. Keep up the good work!

    God mandag til dig også :)

    //S

    SvarSlet
  6. Det var din blog jeg blev afhæning af tilbage i dagene, så for mig vil du altid være det nye sort! (;

    - Kit

    SvarSlet

Jeg ved du også har noget at sige!