søndag den 11. oktober 2009

VerdensNemmesteDIY

Jeg fik lige for lidt siden et request på en opskrift på den t-shirt jeg syede tidligere i dag og viste i mit forrige indlæg. Så her kommer lige en lille paint-tegning men kort forklaring på verdens nemmeste t-shirt.

Photobucket

Tag et stykke stof - kvadratisk eller rektangulært, hvad man har lyst til - og fold det således at midterfolden er øverst på t-shirten. Klip halsåbningen som du lyster - jeg har klippet en lidt stor rund hals.

Sy siderne sammen, men undlad at sy de sidste 10 til 13 cm sammen (mål evt. på en af dine almindelige t-shirts - mine huller er 11,5 cm), da dette udgør ærmehullerne (denne syning er markeret med fed på tegningen).

Lig/læg(jeg får ALDRIG styr på hvad der hedder hvad) nu kanterne op forneden, i halsudskæringen og i ærmehullerne - og VUPTI! Nu har du en ny oversize boxy t-shirt!

3 kommentarer:

  1. Ja, det ser dejligt nemt ud!
    1000 tak for opskrift!

    SvarSlet
  2. Jeg ville gå efter "læg".

    Btw. så er du på i dag :)
    http://herzabel.blogspot.com/2009/10/det-som-sidsel-siger.html

    SvarSlet
  3. @Mona: Det var så lidt!

    @Lorentz: Will do! Og ehm - voldsomt flatterende! :)

    SvarSlet

Jeg ved du også har noget at sige!