mandag den 5. oktober 2009

Pølle-mor(d) om cykellapninger og kikærtemad:

Jeg har glem at fortælle lidt om hvor handy jeg er: I går lappede jeg mig egen cykel. Det tog tre timer, fordi jeg hele tiden kom til at lave nye huller i det stakkels bagdæk, hver gang jeg forsøgte mig med at sætte dækket på plads. Det tog tre omgange og fem lappede huller (herudover kommer de to lapper jeg måtte skifte fordi de ikke sad ordenligt fast). Og så er det jeg så småt kommer til at tænke på, hvorfor faen vi kvinder egentligt er så pisse uhandy, at det skal kræve tre timer og syv opringninger til min stakkels far. Herefter tager jeg mig i at konstatere at jeg muligvis har brug for en mand. Dette konstateres mens jeg bager rødbedeboller og det går samtidig op for mig at jeg lige er flyttet til Kolding, hvor designskolen rummer underskud af hankønsvæsner og selve Kolding by, kun rummer Brian'er. I'm screwed.
Så i dag har jeg lavet kikærtemad til gode venner ( hjemmelavet falafel og hummus - med tidligere nævte rødbedeboller). Og gode venner kommer man langt med. Det gør man også med mundlort.
Sov godt.

2 kommentarer:

  1. Jeg tror, at djævlen står bag cykeldæk, der kan punktere! Jeg HADER HADER HADER at lappe cykler og jeg er gennemgående dårlig til det.

    Da jeg flyttede hjemmefra gav min bedste kammerat mig den her bog: http://www.saxo.com/dk/item/richard-ballantine-politikens-bog-om-cykelreparation-og-vedligeholdelse.aspx

    Lige lidt hjalp det. Jeg vedblev med være dårlig, og nu har jeg opgivet. Jeg sender min cykel til cykelsmeden når det er nødvendigt.

    SvarSlet
  2. Det skal lige nævnes, at da jeg kom ud til min cykel i morges, var den punkteret. igen. jeg kom til minutter for sent i skole, og jeg har bedt cykelsmeden om at give min cykel tæsk og en ny slange!

    SvarSlet

Jeg ved du også har noget at sige!