mandag den 9. marts 2009

Mocking the Ugg:

Ind i mellem er det okay at der er noget man ikke forstår som mange andre forstår. Alle har jo lissom hver sin smag. Derfor vil jeg tillade mig at disse et yderst populært stykke fodtøj i denne post:
The Ugg boots:

Jeg forstår dem simpelthen ikke. jeg har prøvet dem på (eller i hvert fald et par fakers) og jeg syntes mildest talt jeg lignede en afstumpet klods af en dværg med klumpfod. Folk siger de er i så åh så behagelige - men det er der da så mange andre sko der også er!


Jeg gik i efteråeret i klasse med en pige som tog på forlænget weekend til London, og det eneste hun shoppede var et par ægte Ugg's i sort. Det er fint nok. det er det. Men noget der ligner 1000 kr for et par Moonboots?

I dag skete der noget nede i Fitness World som fik bægeret til at flyde over (og som måske nok er det der har tricket dette indlæg): Bedst som jeg står der og skøjter løs på cross-maskinen, kommer en teenagepige med struttende numse i minishorts og oversize reklame t-shirt stavrende forbi mig og stiller sig op på cross-maskinen foran mig. Det er fint nok at de tynde små piger knapt nok har bukser på når de træner, men når de sjosker op på træningsapparaterne iført UGGs ja så er der sgu noget rivende galt med den støvletrend!
Jeg be'r til Vorherre foroven om at hun blot havde dem på fordi hun havde glemt hendes sportssko. Jeg håber for guds skyld ikke hun mente det seriøst.


Hvis du elsker Ugg's; så undskyld. Dette var bare en sær piges frustrationer. En pige som underligt nok ynder at iføre sig Van's med lyserøde pingviner når forårssolen titter frem.

6 kommentarer:

  1. Jeg hader mere ugg's når man ser folk gå i dem bagfra, ved hælen kan man stort set ALTID se hvordan man nærmest "træder skævt" i dem :s som om ens hæl hæver sig lidt over støvlen og laver en delle. Don't like ugg's - i et træningscenter siger du? hmm

    /L

    SvarSlet
  2. Folk skal selvfølgelig have lyst til at gå i hvad de har lyst til.. men jeg kan kun give dig ret - UGGs er og blir aldrig pæne eller noget der bare minder om!

    SvarSlet
  3. Du har så meget ret! det er selvfølgelig en vigtig pionte at de ofte ligner små grimme mænd når folk får trådt dem godt skæve:) Det lyder også meget mækværdigt det med at træne i Ugg's - og der gik grænsen altså også for mit vedkomne. Jeg kender masser som går i dem - men de dyrker da i det mindste ikke sport i dem:/

    SvarSlet
  4. THANK GOD, troede jeg var den eneste, der havde det samme nærmest had-lignende forhold til dem :D

    SvarSlet
  5. @ Sine: Selvfølgelig skal folk gå i den hvis de har lyst til ded - Bare jeg ikke behøver gøre det:)

    SvarSlet
  6. @ astrid: Og tak gud - jeg er ikke alene (jeg bliver altid lidt nervøs over sådan direkte at disse et modefænomen).

    SvarSlet

Jeg ved du også har noget at sige!