torsdag den 13. november 2008

The Verdict: Commes des Garcons for H&M

I dag var det (som I stensikkert alle ved) releaseday for Rei Kawakubos kollektion for highstreetgiganten H&M, og jeg var selvfølgeligt en smut ude at snuse til H&M i søndergade, Århus' udvalg fra kollektionen, som kun er at finde i fire af kædens danske butikker udover i netshoppen. Denne i Århus den eneste denfor københavnsområdet.

Et lille hjørne nær butikkens indgang er dedikeret til kollektionen som stort set kan se hele udvalget af på dette billede (undskylder for den dårlige billedkvalitet, da det eneste kamera jeg havde ved hånden var det i min mobil:) )
Generelt var jeg ikke i forvejen voldsom imponeret over hvad jeg havde set af billeder på nettet, men havde dog udset mig et par potentielle fund. Var dog ikke yderligere imponeret da jeg endelig fik kollektionen at se "in real life". Var generelt skuffet over kvaliteten til prisen:
Jeg syntes egentligt at denne trench var rigtig fin, men stoffet - et uldmix - virkede lidt træls i kvaliteten . Især når pisen er 1298 kr. Det er jeg sikker på man sgtens kan få trenchcoats i bedre kvalitet for.

Kjolen her har ligelees et skørt i det uldmix, som jeg havde det lidt svært med fra mødet med trenchcoaten - mens toppen er i velour. Egentligt en sød kjole, men uldhalløjet sætter grændsen for mig. 798 kr. Halstørklædet var til gengæld en af de potentielle køb jeg havde i tankerne, men var desværre allerede væk, da jeg kom forbi.


Uldcardiganen var en anden ting som jeg lidt havde som potentielt køb i tankerne, men blev virkelig skuffet over kvaliteten. Den var lidt træls og tynd og så var stoffet trykt lidt grimt, så det virkelig skinnede igennem på bagsiden og fik det til at se rigtig billigt ud. Og jeg synes ikke den er 498 kr værd. (tror nok det var den pris der stod på mærket..) Denne var desuden den ene af to uldcardier i rød som var tilbage.

Her et eksempel på farvningen. Det prikkede tørklæde havde desuden den samme kedelige bagside.

Ydermere bød kollektionen på en overraskende lang række basics som plain skjorter i bl.a. sort hvid og lyserød, samt et hav af skjorter såvel som bluser med prikker. Jeg fandt ingen af de baggy shorts og bukser i butikken, desværre.

Alt i alt er jeg ikke superbegejstret over kollektionen og gik da også tomhændet hjem. En lidt slukøret Kawabubo-fan er hvad jeg er lige nu..

Er der forresten nogen der kan fortælle noget om den der avantgarde kjole til 2500 som kun kan købes på Amager torv i kbh? Hvordan er den in real life?

Men hvad syntes du? Var kollektionen et hit for dig? Og har du fået købt noget Kawakubo til budgetpriser? Fortæl!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg ved du også har noget at sige!